Friday, December 14, 2012

aku ingin berbicara ..

assalamualaikum wbt.. 
semoga semua sihat2 sahaja..

entry ni fatin nak tujukan khas buat diri sendiri
dan juga untuk kalian yang ada kehidupan yang sama.
(takde niat di hati nak jaga hal khidupan org lain)
cuma niat di hati nak sama2 berfikir.

jika kita mencintai sesorg itu, bukan bermakna kita lah miliknya.
dan jika kerana cinta itu diri kita terbuai dengan budi pihak yg dicintai
tak perlulah sehingga membanggakan diri sesama masing2..

ingatan untuk diri saya juga..
jauhilah A.I.D.S
A=angkuh
I=iri hati
D=dengki
S=sombong

kerana sikap2 inilah hati kita lupa asalnya siapa kita.
kadangkala, kita terlalu merasakan kita di pihak yang benar
kadangala kita mersakan biarkan tanggapan orang menilai kita,
kerana kita tak akan pernah jatuh dengan bahagia yang ada

come on, peoples! 
sedarlah, kita ni cuma sebenarnya dijadikan dari tanah 
dan dikembalikan jua ke tanah.
Habis kosong pun jiwa kita, ingatlah....
keluarga itu sebenarnya setitis kasih Allah..
janganlah jika diberi kasih syg kedua , kita alpa..
lupa diri, hilang sikap malu dan perasaan orang lain..

walaupun tk perlu pedulikan kata2 orang untuk hidup bahagia,
pedulikanlah kata2 orang tuamu..
mereka tak ada ganti, mereka bukti kasih Yang Satu..



Allah hu rabbi...
sedarkanlah diri ini dan mereka yg aku aku sayangi..
kerana sayangku inilah aku menulis dari hati ku 
melalui kasihMu..
moga 'dia' membaca entry ini..
bahawa, 'dia' sebenarnya bukan salah memilih teman 
untuk berkongsi kasih selain keluarga,
tetapi dipertemukan olehMu dengan orang yang salah dahulu,
aku percaya, ini adalah kuasa cintaMu..
dan tak kerana cintaMu ini, 
mereka tak akan menyedari kesilapan yg ada sekarang
(satu hari nanti).. 

untukmu yang disayangi,
aku berharap, kau menyedarinya..
kami semua bersungguh mendoakan kau menemui yg lain,
1 hari nanti.. insyaAllah~~ ^_^

with love <3 dirimu.="dirimu." menyayangi="menyayangi" org="org" p="p" yg="yg">



kasih sayang yang abadi adalah yang diberkatiNya~ 
jika mudahlah kita bersamanya, maka mudahlah urusan untuk halal bersama~

0 comments: